Da box och SI leden.

Det har ju öppnat en box här i Bollnäs vilket jag tycker är helt fantastiskt! Snacka om nya träningsmöjligheter som verkligen passar mig. Detta har jag saknat.

Idag är det dags igen. Söndagspass. Det bästa med det är att jag har inte en aning om vad som komma skall. Vet inte alls vad för typ av pass det blir. Det är ju de som är de roliga i de hela också. Man åker dit, värmer upp och sedan får man veta vad man ska göra. Love it! Sen gör man sitt bästa man kan efter de förutsättningar man har helt enkelt.

1522929_714657878578614_199621865_o

Med det sagt så har jag läst en liten articel som har cirkulerat runt på facebook och här kommer den http://themovementfix.com/7-reasons-to-get-stronger-instead-of-doing-kipping-hspu/.

Rätt klokt faktiskt. Träning är träning och tävling är tävling. Så i de moment där det kan vara “farligare” att köra fort än strikt så ska jag köra strikt och utveckla styrka istället. Det kommer jag att tjäna på i längden. Kommer att vara långsammare nu i början men jäklar vad kung jag kommer att bli sen istället! 😉 Hoppas ingen tänker samma för då blir det ännu tuffare att komma överst sen också 😉 Tävlingsjäveln kom fram. hehe.

Jag har gått och haft fruktansvärt ont i min ländrygg/bäcken den senaste tiden också. Jag har tänkt att det går över med vila, vilket det inte har gjort. Snarare blivit värre. Tillslut så blir man less och börjar faktiskt att forska lite i vad det kan vara för något. Det jag har kommit fram till är att det är SI leden som krånglar. Vad är då SI leden? Här kommer en liten film som förklarar vad jag har problem med.

Jag har fortsatt att luska lite i vad som kan göras själv med att neutralisera bäckenet, alltså att få det i neutralt läge. Det har hjälp väldigt mycket för nu känner jag inte alls samma smärta. Ena benet, höger, har varit ca 1-1.5cm längre än vänster en längre tid vilkte gör att jag snedbelastar hela tiden. Men tack vare dessa övningar, som jag gör flera gånger per dag, kan jag hålla benen lika långa. Är benen lika långa betyder det att jag är neutral i höften också. Mycket bra! :) Me like!

Nu är det dags att börja tagga inför träning! All in!

Kommentera