Dags att fixa detta nu! Nu kör vi!

Sedan den 4 April har jag hållit på med något som kallas för periodisk fasta. Det innebär att jag äter mitt första mål mat vid 12.00 på dagen och mitt sista 20.00. Under dessa timmar ska jag alltså få i mig de jag behöver under dagen ändå. Med andra ord, större portioner.

Det har gått ganska bra vill jag påstå. Jag började vid 72kg och har stadigt vandrat neråt i en långsam takt. Jag var ned till 69kg och sedan vände det uppåt och jag slutade på ungefär 70kg som jag hållit under en längre tid.

Varför har det tagit stopp för mig då?
Jo jag har blivit allt sämre och sämre på att hålla mina tider. Att hålla klockan 12 har gått bra, men att hålla 20.00 på kvällen har det varit sämre med. Jag har också ätit sämre och mer skit (godis, chips etc). Det gör ju sitt till att det inte händer något mer heller. Som vanligt så är jag seriös i början men sedan avtar det allt eftersom när det gäller sånna här projekt. Jag kan även tycka att det har gått lite väl långsamt nedåt. Så därför har jag nu satt upp ett mål.

Målet är att jag ska ta mig ned till 66kg på fyra veckor med start i måndags 1/7.
Jag har ett mål per dag och det är att inte äta mer än 1550kcal. Tufft! Jag vet. Plus att jag ska träna utöver det. Det är alltså nästan ett kilo per vecka de. I måndags hamnade jag på ca 1375kcal och i tisdags 1315kcal. Under målet alltså! BRA!

Här är ett excel dokument jag har gjort själv också. Kommer jag över 700kcal på lunch och middag kommer det att lysa rött istället för grönt och kommer jag över 1550 per dag så lyser det också rött istället för grönt.

deff

Nu kan ju vissa säkert undra hur fasen man kan klara sig på så pass lite mat och fungera i vardagen. Då är svaret att hela tiden ha något att göra så att man slipper tänka på mat. Sen handlar det lite om tajming också. Eftersom att jag äter lunch, middag och ett litet mellanmål så gäller det att äta det vid rätt tillfälle. Två mål per dag= större mål mat per dag. Det är stora portioner när jag väl äter så då klarar jag mig väldigt bra på det. Att inte äta innan 12 är jag van redan och då är man alltid lite småhungrig fram mot 10-11 tiden. Sen kommer belöningen i form av lunch! Yeah!

Kalla det en snabb deff om du vill, för de är precis vad det är!
Så önska mig lycka till med detta projekt. Förhoppningsvis så når jag mitt mål den 28 juli och redo för lite ledighet och stranden i augusti 😉

Tagged

Kommentera