Dålig dag, ändå ett personbästa.

Vilodag igår så då var det dags för träning idag. Jag har haft många bra pass på slutet. Men idag var det dags för ett dåligt. Det var väl kanske på tiden det. Dom kommer med jämna mellanrum. De är bara göra det bästa av det helt enkelt. Kände mig inte helt 100% i kroppen. Lite ont i ländrygg och bröstrygg. Men jag körde på ändå. Först var det att jobba upp till en trea i hangpowerclean. Kom upp och gjorde en rätt lätt trea på 70kg. Slängde på 80kg och testade en etta på det. FAIL!!! Big time. Jag var inte ens nära.

Försök två. Lite mera taggad och bättre inställning. FAIL!!!! Dock bättre.

Försök tre. Nu bad jag Frida kolla på mig när jag skulle lyfta så att jag skulle få lite press på mig. Men se på fasen. Det funkade ju. Fick upp 80kg idag. De var jag väl nöjd med, men inte nöjd med tekniken. Så det är bara att gå ned i vikt och nöta på.

Men faktiskt så såg jag nu när jag satte mig och börja skriva att det är ett nytt personbästa i just den övningen med 7.5kg. Så nu är jag rätt så nöjd 😛 Med tanke på att jag inte har kört något lyft alls sedan jag tränade på friskis i övik vilket är över 10 månader sedan. Ändå så har jag blivit starkare. Rätt bra ekvation. :) Me like.

Gick sedan vidare till marklyft och här var tanken att jobba upp till en 3RM för dagen. Som vanligt så kan jag inte hålla mig så jag lastade på vikt. 120kg, upp lätt på en trea. Slänger på 140kg. Ber Frida knäppa kort som ni kan se här under.

140kg gick lätt upp. Gjorde dock bara en etta på de. Försökte inte ens mera men hade nog gått att göra en trea där också med lite vilja. Men nu gjorde jag ju inte det. En etta blev det. På 140kg alltså. En bit kvar till mitt personbästa som är på 160kg x 3 reps (med studs). Men jag tycker att jag känner att jag har bättre hållning nu än vad jag har haft tidigare. Bättre bålstyrka och starkare ben. Bara nöta på!

140kg marklyft

Men det blev inge mer mark efter 140kg för jag kände mig inte allt för okej i ryggen så jag slutade på “lätta” 140kg.

Vidare till WOD.
5 varv av
11 svingar med 40kg KB
10 boxhopp på 70cm box
vila 1 min

Sedan var tanken att köra 5marklyft på 100kg och sedan hopprep resterande tid av en minut, vila 30 sek och sedan upprepa 5 gånger. Men jag körde situps/hopprep istället pga av ryggen. Dålig dag som sagt.

Nya tag imorgon då vi har bokat pass. Mycket lättare att motivera mig då och verkligen pressa mig själv. Men har jag ont så kommer jag att vara smart och ta det “lugnt” eller göra någon annan övning. Ska försöka påminna mig om det imorn på passet också. Lättare sagt än gjort.

Nu sova och ladda för en fin fin dag imorgon med nya utmaningar som väntar runt hörnet.

Bring’em on!

Kommentera