>Gårdagens träning

>Igår så blev det två pass på gymmet. Ett med fokus på drag övningar med balans och bålstabilitet och ett rent crossfitpass.

Pass ett: Passet bestod mycke av vad jag har fått lära mig på kursen nere i Lillsved i helgen på steg 2 gym instruktör för F&S. Jobbade mycket i cablecrossen och stod på ett ben. Fick in mycket bål stabilitet på det sättet utan att specifikt träna bålen. Tränar man smart så får man in många muskelgrupper på samma gång. Jag hade tempo i övningarna och la mig kring 10-12 reps och det blev rätt svettigt där ett tag. De gillar jag. Jag bryter nämligen av den här veckan med en hög reps vecka och mera tempo och intensitet än tidigare. Det har gått så bra länge och jag har ökat väldigt mycket i många övningar. Jäkligt kul när det händer saker. Men jag börjar bli lite rädd att det har gått för fort och att vissa muskler inte hänger med i utvecklingen. Det innebär en större skaderisk och de vill jag verkligen inte. Därför bryter jag av men en högreps vecka istället. Kanske två veckor. Jag får se hur det känns nästa vecka. Känns det bra så går jag på och kör tungt nästa vecka igen.

Pass två: Passet var ett rent crossfitpass hämtat från crossfitnordics sidan. Så här såg passet ut.

På tid, 4 varv av:
6 Hängfrivändning (50/35kg)
15 Sit-ups
5 Burpee-pull-ups
25 Mountain climbers

Det jag missade var att det var 4 varv. Jag körde nämligen 3 varv. Tog det rätt så lugnt också så fick dålig tid. Men jag fokuserade inte på att prestera heller utan bara på att få köra igenom kroppen och få upp lite puls. Filmade passet också så här kommer hela passet jag körde.

Upplägget idag ser ut ungefär lika. Jag ska promenera iväg till gymmet nu och köra lite ben. Ska faktiskt köra lite tyngre ben än vad jag gör på övriga kroppen den här veckan. Ska lägga mig på 6-8reps. Enbart för att ben är så långt efter övriga kroppen nu så dom får fortsätta plågas. Har inte hänt mycket på benen i sommar så jag måste öka belastningen som fasen nu i höst på dom. Chickenleggsen ska bort och det ska faktiskt se ut som tränade ben till nyår! Men framförallt så ska dom vara mycket mycket starkare i vinter.

Kommentera