Mat&sovklockan strejkar

Nu ligger jag här i soffan framför tvn. Jag var trött redan vid 22 och kom i säng strax efter 22.30. Men efter att ha somnat i några minuter så vaknar jag och är pigg som en mört. Kliver upp 23.30 och sitter vid datorn en stund tills jag är sådär riktigt trött och går och lägger mig igen vid halv 1 i tron om att jag ska kunna somna på en gång. Men oj så fel jag hade! Jag känner hur jag bara blir piggare och piggare hela tiden. Tusen tankar i huvudet samtidigt och det kliar i hela kroppen. Det går helt enkelt inte att somna. Mat och sovklockan har hakat upp sig ikväll. Så nu har jag klivit upp ur sängen igen och ligger alltså här i soffan. Lika bra att ligga här tills jag somnar så att jag inte stör Frida när jag vrider och vänder på mig hela tiden när hon sover.

Det är bara att gilla läget och ta en trött dag imorgon helt enkelt. Ska försöka kliva upp senast 8 imorn ändå så att jag inte bryter dygnsrytmen allt för mycket. Jag har ju faktiskt vaknat av mig själv kl7 de senaste dagarna och varit pigg! Rätt så skönt. Men ja, det lär ju inte hända imorn om man säger så.

Imorn ska vi gå och köra första passet på ett gym också! Oj vad jag behöver det! Det var så länge sedan nu vi tränade. Jag har ju varit ute och sprungit en del och kört något kort pass här hemma med kroppsvikt. Men inte i närheten av vad jag vill träna. Men så är det när man flyttar. Mycket annat som kommer upp och tar tid.

Men jag har suttit ned och planerat träning för 10 veckor framåt nu!!! Woop woop! Det kanske låter mycket för vissa. Men varje gång jag har planerat min träning en längre tid, de är då jag har fått som bäst resultat och varit som bäst tränad. Så jag hoppas även denna gång att det kommer att bli awsome!

Jag har planerat tre pass per vecka som vi ska köra. De övriga dagarna är valfria men ska falla in under den period som man är i. Tex styrka, uthållighet, olympiska lyft osv. Kommer att köra tre veckor under samma period innan vi går vidare till nästa. Kommer att bli spännande att se hur det kommer att gå.

Det är en mycket friare planering den här gången än vad jag har gjort tidigare. Då har jag planerat 5-6 pass per vecka som ska göras. Men då har jag haft lite svårt med motivationen de senaste gångerna jag har gjort så. Då har jag inte orkat fortsätta tillslut utan tappat suget och inte alls tränat efter det. Men jag hoppas nu att när det bara är tre pass per vecka planerade så kommer det att gå mycket bättre att hålla gnistan uppe. Kommer ju att gå mycket lättare när vi är två igen också som tränar och peppar varandra.

Morgondagens pass ser ut som följande

Pass 1
Ben
Frontsquat 3-3-3-3-3
OH-utfallsteg SS utfallsteg 3-3-3-3-3 per ben
Metcon AMRAP 15min
5 backsquat 70/50 kg
10 burpees
Utfallssteg 5/5
10 burpees

 

Jag som trodde att jag skulle bli trött av att skriva detta. Inte det minsta kan jag säga. Har väl fått ut lite av tankarna som var i huvudet. Men oj vad många det är kvar där uppe. I normala fall så är det ju rätt så tomt där ;P

Jaja. Jag ska göra ett försök till med att sova nu. Klockan är ju trotts allt 02.07….. Får se hur det kommer att gå med det. Håll tummarna!

Kommentera