Veckans utmaning V.51

Jag hoppas det har gått bra för alla med förra veckans utmaning som var att promenera/jogga 30km under veckan. Vädret har inte varit optimalt. Men som det brukar sägas, det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder.

Denna veckas utmaning kommer att bestå av två delar.

Del 1

Promenera/jogga minst 15km under veckan. Helst mer.

Del 2

Denna del består av tre olika svårighetsgrader som graderas i brons, silver och guld där brons är lättast och guld är svårast.

Brons

150 repetitioner av varje övning total under veckan

Armhävningar

Situps

Benböj

Silver

300 repetitioner av varje övning totalt under veckan

Armhävningar

Situps

Benböj

Guld

500 repetitioner av varje övning totalt under veckan. Varje nytt tillfälle skall startas med 10 burpees.
Exempel – Väljer jag att göra 10 repetitioner av varje övning dag ett skall dessa börjas med 10 burpees. Väljer jag att göra de vid två tillfällen under samma dag skall det börjas med 10 burpees på båda tillfällena. Med andra ord, ju fler gånger man delar upp det, ju fler burpees. 

Armhävningar

Situps

Benböj

Regler

Alla punkter måste vara uppfyllda för att kunna förtjäna sin rätta “medalj”.
Välj själv hur många repetitioner du gör vid varje tillfälle. Men spar inte allt till sista dagen.
Start är Måndag 17:e 00.00 och målgång är Söndag 23:e 23.59.

Lycka till och kommentera i kommentarsfältet här på bloggen hur det går för just DIG!

High five!

Kommentera